This site uses cookies. Browsing the site, you agree to the use of cookies. If you need more information, please visit the Cookies Policy page
Subscribe
Прямой эфир
Cryptocurrencies: 9981 / Markets: 61723
Market Cap: $ 1 170 742 223 822 / 24h Vol: $ 58 123 572 584 / BTC Dominance: 39.881921096524%

Н News

Prince Philip of Serbia calms rumors of Arab country Bitcoin adoption

840_aHR0cHM6Ly9zMy5jb2ludGVsZWdyYXBoLmNvbS91cGxvYWRzLzIwMjItMDcvYzYyNjIzNDgtYWMwNC00OWQ1LWFjZTYtMDQ3NWE4ZDhjMzE2LmpwZw==.jpg

In an interview with Cointelegraph, the hereditary prince nuanced his views on Bitcoin adoption in the middle east and shed light on Bitcoin in Serbia.

Prince Filip Karađorđević, known as Philip Karageorgevitch in English, placated rumors that an Arab country would “soon” adopt Bitcoin (BTC) as legal tender. In an interview Philip delivered from Serbia, the prince explained that Bitcoin adoption is an inevitability for all countries.

As a result of the thesis he first shared on a Bitcoin Reserves podcast, some news outlets jumped at the comments. Headlines that an Arab country would soon adopt Bitcoin quickly disseminated. However, as a Bitcoin advocate, Philip expounded that Bitcoin adoption is, in fact, inevitable for all countries and not just Arab states:

“It's definitely going to happen. But I don't know which country or who is going to do it where or anything like that, but it's bound to happen. Every country will eventually adopt Bitcoin.”

The Prince shared that Bitcoin is an excellent fit for Muslim countries because “it makes perfect Sharia money.” Islamic law, known as Sharia, is based on Quran teachings and dictates whether something is permissible (halal) or illegal (haram). In the case of money, Philp would argue that Bitcoin is, in fact, halal and a perfect form of Islamic finance:

“It's only a matter of time before a Muslim country that follows Sharia law would have to adopt it. Some people grab that and make it as a selling item, saying that of course, if a prince knows it, that some Arab or Muslim country is going to adopt Bitcoin soon, then it's going to happen.”

Prince Philip is technically the prince of Serbia and Yugoslavia because when the monarchy was abolished, Serbia as a country had not been created. “But today, obviously, Yugoslavia doesn't exist. And since we are Serbian origin, then it's of Serbia,” Philip clarified. Nowadays, Serbia is a parliamentary republic, although some Serbs support the creation of a parliamentary monarchy, similar to the United Kingdom.

Philip burst onto the Bitcoin scene in March this year when he appeared on a chat show. He explained the difference between Bitcoin and crypto, adding that “Bitcoin is freedom, and this is something that I want for everyone.”

Philip told Cointelegraph that the three-minute video changed his life. He was a guest at the Bitcoin Miami 2022 conference and even played a role in the President of Madeira’s journey into Bitcoin.

Regarding Bitcoin adoption in Serbia, sadly, the prince cannot wave a royal wand and create a Serbian-style El Salvador in Europe. Nonetheless, there are certain benefits to Serbia adopting Bitcoin, the Prince notes:

“There's a lot of Serbs around the world. It's a huge diaspora. I think the biggest concentration or the biggest diaspora is in Canada, then Chicago.”

The remittance use case for the approximately 500,000 Serbs living outside of Serbia who regularly send money to their home country is convincing. Given that Bitcoin transcends borders, offering people a way to instantly send value across the world without a middleman, it could bolster Serbia’s economy. For El Salvador, in the first year of adopting Bitcoin, remittances into the country exceeded $50 million.

Related: Mercado Bitcoin plans to expand to Mexico

Furthermore, Serbia neighbors The Free Republic of Liberland. A micronation nestled upon a thin stretch of land on the Danube river, Liberland adopted Bitcoin as currency over seven years ago. There is evidence of grassroots Bitcoin advocacy in the Balkans.

Plus, one of the world’s most decorated tennis players, Novak Djokovic is a Serb. He’s also a freedom-lover and has staunch anti-state views. In the Prince’s eyes, he’s an “obvious orange pill that needs to happen, 100%.”

Source

  • 14.09.20 19:53 Тоха

    Понеслась

  • 14.09.20 19:57 Носов А.А

    Рига смотрит

  • 14.09.20 20:04 Прокоп

    Донаты принемаете?

  • 14.09.20 20:06 Носов А.А

    спасибо

  • 14.09.20 20:12 Юрий Ник

    Тюмень рулит😁

  • 14.09.20 20:18 Даниил

    миллионерам привет

  • 14.09.20 20:24 Никита

    18$. Задонатю вам баблишка)

  • 14.09.20 20:25 Вячеслав Левков

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 20:26 Павел Скоровойтов

    Слава эфиру

  • 14.09.20 20:35 Носов А.А

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 14.09.20 20:36 Тоха

    Шалом

  • 14.09.20 20:44 Лена

    Биток и эфир держу до лучших времён)

  • 14.09.20 20:47 Нина

    ​ку-ку)

  • 14.09.20 20:53 Попков С.А.

    Все good. Ростем потихоньку и падаем, как всегда

  • 14.09.20 20:58 Санек

    Всем РЕСПЕКТ

  • 14.09.20 21:01 Славка Орехов

    Спасибо за ваш труд

  • 14.09.20 21:10 Ваня А,

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 14.09.20 21:13 Нина

    ​ДОБРОГО

  • 14.09.20 21:20 Никита

    Привет парни!

  • 14.09.20 21:25 Егор Шетюк

    Hello

  • 14.09.20 21:27 Вячеслав Левков

    ​ку-ку)

  • 14.09.20 21:33 Попков С.А.

    Тамбов с вами братва

  • 14.09.20 21:37 Серега Бумер

    Слава эфиру

  • 14.09.20 21:42 Ваня А,

    Подарите книгу)))

  • 14.09.20 21:50 Павел Скоровойтов

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 21:54 Захар Трофимов

    Привет парни!

  • 14.09.20 21:56 Санек

    Отложил биток на пенсию

  • 14.09.20 22:03 Носов А.А

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 14.09.20 22:03 Попков С.А.

    14$. Надо изучать Defi , интересно

  • 14.09.20 22:09 Николай

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 22:14 Вадим Никулин

    Я из РБ слежу за вами давно💰

  • 14.09.20 22:17 Николай

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 22:24 Лена

    ​Я снова с вами)))

  • 14.09.20 22:28 Носов А.А

    Отложил биток на пенсию

  • 14.09.20 22:31 Серега Бумер

    Тюмень рулит😁

  • 14.09.20 22:40 Светлана П

    Сморгонь 👍

  • 14.09.20 22:43 Вадим Никулин

    Отложил биток на пенсию

  • 14.09.20 22:46 Николаев

    Круто

  • 14.09.20 22:53 Ваня А,

    Люблю ваши трансляции, вы крутые!

  • 14.09.20 22:58 Вячеслав Левков

    Биток вперед!!!

  • 14.09.20 23:05 Носов А.А

    ​Привет всем с Украины!

  • 14.09.20 23:06 Носов А.А

    12$. ​здарова бандиты

  • 14.09.20 23:09 Константин В.В

    Отложил биток на пенсию

  • 14.09.20 23:14 Прокоп

    Екатеринбург на связи

  • 14.09.20 23:18 Николаев

    Круто

  • 14.09.20 23:25 Тоха

    ​здарова бандиты

  • 14.09.20 23:27 Попков С.А.

    Отличные эфиры у вас

  • 14.09.20 23:33 Лена

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 23:39 Николаев

    Доброе утречко

  • 14.09.20 23:45 Лена

    Как успехи?

  • 14.09.20 23:49 Павел Скоровойтов

    ​ку-ку)

  • 14.09.20 23:51 Ваня А,

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 14.09.20 23:57 Попков С.А.

    Хомяки тут

  • 15.09.20 00:01 Лысый Боб

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 15.09.20 00:07 Санек

    Слава эфиру

  • 15.09.20 00:12 Щука А

    Екатеринбург на связи

  • 15.09.20 00:14 Нина

    23$. Лайк

  • 15.09.20 00:16 Юрий Ник

    Вперед криптаны

  • 15.09.20 00:25 Лена

    Биток и эфир держу до лучших времён)

  • 15.09.20 00:26 Попков С.А.

    Как успехи?

  • 15.09.20 00:33 Попко Колян

    Я из РБ слежу за вами давно💰

  • 15.09.20 00:40 Даниил

    миллионерам привет

  • 15.09.20 00:50 Константин В.В

    11$. Круто

  • 17.09.20 15:31 Trident

    купил билет на семинар который изначально планировался в субботу.... в пятницу не смогу послушать, гле посмотреть запись?

  • 24.09.20 12:08 Серго1985

    Как бабло зарабатывается??

  • 15.10.20 09:16 Vyacheslav

    отлично зарабатывается !)

  • 15.10.20 09:16 Vyacheslav

    у вас как?

  • 09.02.21 10:40 ave2510

    всем привет! кто то заходил в ю8д...?

  • 10.02.21 12:52 [email protected]

    почему я на юнисвоп не вижу токен NTFI

  • 16.02.21 18:27 Jessikagylu

    Всем привет. А какой интернет вы используете для майнинга? Прочла интересную статью https://hashalot.io/blog/vyjdet-li-majning-za-limit-trafika-kakaya-skorost-interneta-nuzhna-dlya-majninga/ и задумалась над этим. Какие характеристики сети у вашего провайдера?

  • 24.04.21 07:21 [email protected]

    991532991

  • 24.04.21 07:24 [email protected]

    998991532991

  • 24.04.21 07:25 [email protected]

    [email protected]

  • 12.05.21 09:24 Calibr

    Как купить доступ в закрытый чат?

  • 18.06.21 11:05 007ja

    Как войти на выбинар бесплатный в 11:00

  • 13.07.21 19:13 ChicoChalk

    Try changehero: https://changehero.io/

  • 15.07.21 21:57 Alonzo

    ребята нужна помощь не могу завести ton на кошелек ton cristal!

  • 18.07.21 00:04 Alonzo

    ребят мне нужна помощь я не могу зайти в фермы !вроде делаю все как вы обьясняли но что то делаю не так нужна помощь

  • 26.08.21 04:09 Noverlick

    А значит надо оптимизировать алгоритм. Мы в Новерлик это сделали!

  • 08.10.21 12:36 artem2121ro

    Как принять участие?

  • 18.11.21 16:42 wakawaka

    test text

  • 14.12.21 21:40 James Delic

    Try Coinsbee. Ptatform which allows to buy gift cards for cryptocurrency www.coinsbee.com

  • 31.12.21 14:39 diled

    https://www.dropbox.com/s/ihw63ktauklo6cn/-----------.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/oep4h2mb56lucnm/----------.jpg?dl=0

  • 06.01.22 16:24 CharlesHogan

    You can try it here,<a href="https://www.miners-bitcoin.com/">Asic Miner</a>

  • 08.02.22 10:22 Xela7780

    Что там с Dogedi?

  • 18.02.22 09:17 KiSSka

    Bitpapa Супер! Очень нравится данная платформа. Удобный интерфейс и качество сделок! Совершено уже более 60 сделок и это только начало. Возможность заработка высока. Тех поддержка отвечает быстро и по делу. Для новичков все ясно и просто. Есть телеграмм канал где можно выиграть бесплатные биткоины, в общем регистрируйтесь-не пожалеете!!!

  • 18.02.22 18:02 SuperPapa

    Bitpapa лучший на мой взгляд Р2Р сервис. Почти каждый день покупаю или продаю битки. Стабильно работает площадка. Предлагают для удобства сайт, приложение на ios и Android и Телеграм-бот. Отличный дизайн, простота и доступность. За полгода 400 сделок. Обслуживание по высшему разряду. Ну и конечно, приятные бонусы и постоянные розыгрыши. В общем, я свой выбор сделал.

  • 19.02.22 01:19 BTC_DADDY

    Офигенная площадка - то что нужно современному трейдеру ! В два клика купил-продал биток и поднял на этом чутка денежки :) Быстрая верификация и адекватный персонал службы поддержки тоже не могут не радовать Всем советую!

  • 19.02.22 15:34 Sexy_Girl

    Крутотень а не площадка, есть сайт классный с красивым интерфейсом, ботяра есть, им не пользуюсь, но кому как) тех поддержка на ура! но большие комиссии на вывод эфира и тезера. вообщем советую

  • 19.02.22 16:45 megoflood

    Как я счастлива что моему взору попался битпапа и теперь я могу не ждать по полчаса ответа от бота обменника,а за три минуты купить себе биткоин по выбранному мною курсу. Просто шикарный сервис с клевым приложением и ботом в телеграмме . Минимум комиссий, а зачастую вообще их отсутствие.

  • 19.02.22 23:40 Amerikanec105

    Крутой сервис,с хорошими акциями для своих клиентов и нормальным таким андроид приложением. Никаких багов в нем не обнаружила. Минусов на самой площадке не заметила вовсе,сплошные плюсы и позитивный настрой после пользования сервисом😸 будем пользоваться и впредь. Всем советую!

  • 20.02.22 01:34 sestra_meda

    Круто! отлично! Четкая программа для криптовалюты, есть только три крипты, это эфириум тезер и биток, большик комиссии на биткоин. Чат крутой. Пользуюсь более полугода, за все время все четко. Советую всем

  • 20.02.22 03:02 flour

    В кошеле очень удобно просматривать эквивалент крипты в рублях, и сортировать доходы/расходы по типам операций. В этом месяце на маркете было жарко, поэтому у меня больше входящих переводов

  • 20.02.22 08:09 Nikolay91179

    Могу оставить свое мнение. Битпапа хороший обменник p2p. Удобное приложение. Телеграм бот помогает сделать большинство операций по покупке продаже криптовалюты биткоин ефириум тезер. Реферальная программа для получения дополнительной прибыли. В чате очень дружная команда. Я сделалиуде более 120 операций по покупке продаже. Советую ,)

  • 20.02.22 09:02 Крестный Отец

    БитПапа классный обменник , на которой покупаю и продаю уже год. Радует интерфейс на русском языке и уровень безопаности, так как биржа имеет лицензии от регуляторов. Можно пополнять счет прямо с банковской карты, что тоже есть не везде.

  • 18.03.22 13:41 cross chain

    The future is cross-chain and you can do that now a token bridge. A cross-chain bridge let's you launch your token on multiple blockchains and allow users send your tokens between chains. Launch your token on any EVM blockchain with our cross-chain bridge.

  • 18.03.22 13:41 cross chain

    The future is cross-chain and you can do that now a token bridge. A cross-chain bridge let's you launch your token on multiple blockchains and allow users send your tokens between chains. Launch your token on any EVM blockchain with our cross-chain bridge.<a href="https://www.blockchainx.tech/bridge-smart-contract-development">Build a cross chain bridge</a>

  • 01.07.22 15:11 Fillin

    ok

  • 02.07.22 18:49 Fillin

    Какое уже и у нас в стране практикуется, можно учиться даже в кредит. Биткоинов у меня нет, как и денег в наличии на образование, но я очень хочу стать художником по спецэффектам, нашёл для себя подходящие курсы в школе XYZ https://www.school-xyz.com/vfx-professions . Тут обучают этой профессии на высоком уровне преподавания предмета.

  • 10.08.22 12:21 jonesstacey42

    I use Utopia, this ecosystem has its own cp.is exchange, the project is young, but promising.

To join the Chat, you need a free pro-blockchain.com account. Enter Registration