This site uses cookies. Browsing the site, you agree to the use of cookies. If you need more information, please visit the Cookies Policy page
Subscribe
Прямой эфир
Cryptocurrencies: 10053 / Markets: 59359
Market Cap: $ 1 184 904 006 905 / 24h Vol: $ 94 672 892 980 / BTC Dominance: 46.022837997741%

Н News

Binance to drive crypto and blockchain awareness among Indian investors

840_aHR0cHM6Ly9zMy5jb2ludGVsZWdyYXBoLmNvbS91cGxvYWRzLzIwMjItMDQvYjBmYzEyNjEtODYxZS00NzY3LWI0NjItMzU0MWQ3MjViNmU0LmpwZw==.jpg

Binance also highlighted that Indian regulators and policymakers cite the lack of education as an area of concern, hindering crypto’s widespread adoption in the region.

Crypto exchange Binance announced the parallel launch of three key educational initiatives to fast-track educating Indian investors and students about the cryptocurrency and blockchain ecosystem.

While recognizing the importance of investors’ awareness of crypto and blockchain, Binance highlighted that Indian regulators and policymakers cite the lack of education as an area of concern, which currently hinders the widespread adoption of crypto.

Primarily targeting the student demographic in India, one of the three educational initiatives launched by Binance involves the initiation of the ‘Blockchain for Good’ Ideathon, a platform for college students to come up with solutions for making crypto more accessible and inclusive.

Binance also partnered with India-based crypto influencers and educators, including Neha Nagar, Aditya Saini and Kashif Raza, to host a free webinar named Crypto for All on May 1. According to the official announcement, the crypto influencers will focus on teaching the basic concepts of blockchain and crypto while demystifying myths related to crypto trading:

“Along with providing certificates issued over blockchain by Binance NFT to all attendees, select winners will receive grand giveaways in Bitcoin and Binance Coin (BNB).”

Excited!@binance has chosen me for their mission to educate masses on crypto assets and Blockchain.

Plz register yourself for a LIVE webinar on 1st may 2022 at the link https://t.co/b1XUiAF77u

Each participant will get a free certificate on Blockchain issued by Binance. pic.twitter.com/YBYgj6bKAa

— Kashif Raza (@simplykashif) April 26, 2022

Speaking to Cointelegraph about the Indian landscape, the founder of Bitinning, Kashif Raza, revealed that “The major roadblock in the current crypto education system is that there are not enough platforms providing education in a simplified manner.” He also pointed out the need for introducing educational information in various languages to cater to the vastly diverse Indian population.

Binance’s third initiative is the newly launched Learn and Earn program that allows users to earn crypto while learning about the crypto and blockchain ecosystem. Being a long-standing crypto educator in India, Raza highlighted Binance Academy’s role in keeping up-to-date with the latest educational information.

Underscoring the untapped opportunity in educating the young crowd of India, Leon Foong, Head of APAC at Binance, stated:

“We hope to create the right incentives for users to do more thorough research and make better-informe investment decisions.”

The crypto exchange has also partnered with one of India’s top tier universities, the Indian Institute of Technology Delhi (IIT - D), as a title sponsor for its cultural fest Rendezvous to showcase use cases, including NFT tickets and certificates, fan tokens and Proof of Attendance Protocol (POAP).

On an end note, Raza recommended fellow Indians to educate themselves about the crypto ecosystem before making investments:

“Learn first and then think of earning. Web3 > crypto and one should understand the underlying tech and also try to build a career in it.”

Related: Coinbase to invest in Indian crypto and Web3 amid tax regulation clarity

While counter-productive on some levels, India's decision to levy heavy taxes on crypto investors has brought over certain clarity around the government’s stance on the budding ecosystem.

In early April, Coinbase Ventures, an investment arm of American crypto exchange Coinbase, conducted an in-person pitching event in Bangalore, India, with plans to plan to invest $1 million in various Indian cryptocurrency and Web3 initiatives.

In partnership with Buidlers Tribe, Coinbase CEO Brian Armstrong revealed that the venture firm intends to tap into India’s software talent and help accelerate India’s economic and financial inclusion goals. Speaking to Cointelegraph about the impact of the new tax law in attracting foreign investments, Buidlers Tribe co-founder Pareen Lathia stated:

“Tax law is just one positive step. This is a paradigm shift, and regulations will catch up.”

Source

  • 14.09.20 19:36 Егор Шетюк

    Подарите книгу)))

  • 14.09.20 19:44 Светлана П

    миллионерам привет

  • 14.09.20 19:48 Вячеслав Левков

    Крипта скам=)

  • 14.09.20 19:53 Тоха

    Понеслась

  • 14.09.20 19:57 Носов А.А

    Рига смотрит

  • 14.09.20 20:04 Прокоп

    Донаты принемаете?

  • 14.09.20 20:06 Носов А.А

    спасибо

  • 14.09.20 20:12 Юрий Ник

    Тюмень рулит😁

  • 14.09.20 20:18 Даниил

    миллионерам привет

  • 14.09.20 20:24 Никита

    18$. Задонатю вам баблишка)

  • 14.09.20 20:25 Вячеслав Левков

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 20:26 Павел Скоровойтов

    Слава эфиру

  • 14.09.20 20:35 Носов А.А

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 14.09.20 20:36 Тоха

    Шалом

  • 14.09.20 20:44 Лена

    Биток и эфир держу до лучших времён)

  • 14.09.20 20:47 Нина

    ​ку-ку)

  • 14.09.20 20:53 Попков С.А.

    Все good. Ростем потихоньку и падаем, как всегда

  • 14.09.20 20:58 Санек

    Всем РЕСПЕКТ

  • 14.09.20 21:01 Славка Орехов

    Спасибо за ваш труд

  • 14.09.20 21:10 Ваня А,

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 14.09.20 21:13 Нина

    ​ДОБРОГО

  • 14.09.20 21:20 Никита

    Привет парни!

  • 14.09.20 21:25 Егор Шетюк

    Hello

  • 14.09.20 21:27 Вячеслав Левков

    ​ку-ку)

  • 14.09.20 21:33 Попков С.А.

    Тамбов с вами братва

  • 14.09.20 21:37 Серега Бумер

    Слава эфиру

  • 14.09.20 21:42 Ваня А,

    Подарите книгу)))

  • 14.09.20 21:50 Павел Скоровойтов

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 21:54 Захар Трофимов

    Привет парни!

  • 14.09.20 21:56 Санек

    Отложил биток на пенсию

  • 14.09.20 22:03 Носов А.А

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 14.09.20 22:03 Попков С.А.

    14$. Надо изучать Defi , интересно

  • 14.09.20 22:09 Николай

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 22:14 Вадим Никулин

    Я из РБ слежу за вами давно💰

  • 14.09.20 22:17 Николай

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 22:24 Лена

    ​Я снова с вами)))

  • 14.09.20 22:28 Носов А.А

    Отложил биток на пенсию

  • 14.09.20 22:31 Серега Бумер

    Тюмень рулит😁

  • 14.09.20 22:40 Светлана П

    Сморгонь 👍

  • 14.09.20 22:43 Вадим Никулин

    Отложил биток на пенсию

  • 14.09.20 22:46 Николаев

    Круто

  • 14.09.20 22:53 Ваня А,

    Люблю ваши трансляции, вы крутые!

  • 14.09.20 22:58 Вячеслав Левков

    Биток вперед!!!

  • 14.09.20 23:05 Носов А.А

    ​Привет всем с Украины!

  • 14.09.20 23:06 Носов А.А

    12$. ​здарова бандиты

  • 14.09.20 23:09 Константин В.В

    Отложил биток на пенсию

  • 14.09.20 23:14 Прокоп

    Екатеринбург на связи

  • 14.09.20 23:18 Николаев

    Круто

  • 14.09.20 23:25 Тоха

    ​здарова бандиты

  • 14.09.20 23:27 Попков С.А.

    Отличные эфиры у вас

  • 14.09.20 23:33 Лена

    Поможем парням лайками, я уже свой поставил

  • 14.09.20 23:39 Николаев

    Доброе утречко

  • 14.09.20 23:45 Лена

    Как успехи?

  • 14.09.20 23:49 Павел Скоровойтов

    ​ку-ку)

  • 14.09.20 23:51 Ваня А,

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 14.09.20 23:57 Попков С.А.

    Хомяки тут

  • 15.09.20 00:01 Лысый Боб

    Привет, пацаны. Слышно, видно хорошо

  • 15.09.20 00:07 Санек

    Слава эфиру

  • 15.09.20 00:12 Щука А

    Екатеринбург на связи

  • 15.09.20 00:14 Нина

    23$. Лайк

  • 15.09.20 00:16 Юрий Ник

    Вперед криптаны

  • 15.09.20 00:25 Лена

    Биток и эфир держу до лучших времён)

  • 15.09.20 00:26 Попков С.А.

    Как успехи?

  • 15.09.20 00:33 Попко Колян

    Я из РБ слежу за вами давно💰

  • 15.09.20 00:40 Даниил

    миллионерам привет

  • 15.09.20 00:50 Константин В.В

    11$. Круто

  • 17.09.20 15:31 Trident

    купил билет на семинар который изначально планировался в субботу.... в пятницу не смогу послушать, гле посмотреть запись?

  • 24.09.20 12:08 Серго1985

    Как бабло зарабатывается??

  • 15.10.20 09:16 Vyacheslav

    отлично зарабатывается !)

  • 15.10.20 09:16 Vyacheslav

    у вас как?

  • 09.02.21 10:40 ave2510

    всем привет! кто то заходил в ю8д...?

  • 10.02.21 12:52 [email protected]

    почему я на юнисвоп не вижу токен NTFI

  • 16.02.21 18:27 Jessikagylu

    Всем привет. А какой интернет вы используете для майнинга? Прочла интересную статью https://hashalot.io/blog/vyjdet-li-majning-za-limit-trafika-kakaya-skorost-interneta-nuzhna-dlya-majninga/ и задумалась над этим. Какие характеристики сети у вашего провайдера?

  • 24.04.21 07:21 [email protected]

    991532991

  • 24.04.21 07:24 [email protected]

    998991532991

  • 24.04.21 07:25 [email protected]

    [email protected]

  • 12.05.21 09:24 Calibr

    Как купить доступ в закрытый чат?

  • 18.06.21 11:05 007ja

    Как войти на выбинар бесплатный в 11:00

  • 13.07.21 19:13 ChicoChalk

    Try changehero: https://changehero.io/

  • 15.07.21 21:57 Alonzo

    ребята нужна помощь не могу завести ton на кошелек ton cristal!

  • 18.07.21 00:04 Alonzo

    ребят мне нужна помощь я не могу зайти в фермы !вроде делаю все как вы обьясняли но что то делаю не так нужна помощь

  • 26.08.21 04:09 Noverlick

    А значит надо оптимизировать алгоритм. Мы в Новерлик это сделали!

  • 08.10.21 12:36 artem2121ro

    Как принять участие?

  • 18.11.21 16:42 wakawaka

    test text

  • 14.12.21 21:40 James Delic

    Try Coinsbee. Ptatform which allows to buy gift cards for cryptocurrency www.coinsbee.com

  • 31.12.21 14:39 diled

    https://www.dropbox.com/s/ihw63ktauklo6cn/-----------.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/oep4h2mb56lucnm/----------.jpg?dl=0

  • 06.01.22 16:24 CharlesHogan

    You can try it here,<a href="https://www.miners-bitcoin.com/">Asic Miner</a>

  • 08.02.22 10:22 Xela7780

    Что там с Dogedi?

  • 18.02.22 09:17 KiSSka

    Bitpapa Супер! Очень нравится данная платформа. Удобный интерфейс и качество сделок! Совершено уже более 60 сделок и это только начало. Возможность заработка высока. Тех поддержка отвечает быстро и по делу. Для новичков все ясно и просто. Есть телеграмм канал где можно выиграть бесплатные биткоины, в общем регистрируйтесь-не пожалеете!!!

  • 18.02.22 18:02 SuperPapa

    Bitpapa лучший на мой взгляд Р2Р сервис. Почти каждый день покупаю или продаю битки. Стабильно работает площадка. Предлагают для удобства сайт, приложение на ios и Android и Телеграм-бот. Отличный дизайн, простота и доступность. За полгода 400 сделок. Обслуживание по высшему разряду. Ну и конечно, приятные бонусы и постоянные розыгрыши. В общем, я свой выбор сделал.

  • 19.02.22 01:19 BTC_DADDY

    Офигенная площадка - то что нужно современному трейдеру ! В два клика купил-продал биток и поднял на этом чутка денежки :) Быстрая верификация и адекватный персонал службы поддержки тоже не могут не радовать Всем советую!

  • 19.02.22 15:34 Sexy_Girl

    Крутотень а не площадка, есть сайт классный с красивым интерфейсом, ботяра есть, им не пользуюсь, но кому как) тех поддержка на ура! но большие комиссии на вывод эфира и тезера. вообщем советую

  • 19.02.22 16:45 megoflood

    Как я счастлива что моему взору попался битпапа и теперь я могу не ждать по полчаса ответа от бота обменника,а за три минуты купить себе биткоин по выбранному мною курсу. Просто шикарный сервис с клевым приложением и ботом в телеграмме . Минимум комиссий, а зачастую вообще их отсутствие.

  • 19.02.22 23:40 Amerikanec105

    Крутой сервис,с хорошими акциями для своих клиентов и нормальным таким андроид приложением. Никаких багов в нем не обнаружила. Минусов на самой площадке не заметила вовсе,сплошные плюсы и позитивный настрой после пользования сервисом😸 будем пользоваться и впредь. Всем советую!

  • 20.02.22 01:34 sestra_meda

    Круто! отлично! Четкая программа для криптовалюты, есть только три крипты, это эфириум тезер и биток, большик комиссии на биткоин. Чат крутой. Пользуюсь более полугода, за все время все четко. Советую всем

  • 20.02.22 03:02 flour

    В кошеле очень удобно просматривать эквивалент крипты в рублях, и сортировать доходы/расходы по типам операций. В этом месяце на маркете было жарко, поэтому у меня больше входящих переводов

  • 20.02.22 08:09 Nikolay91179

    Могу оставить свое мнение. Битпапа хороший обменник p2p. Удобное приложение. Телеграм бот помогает сделать большинство операций по покупке продаже криптовалюты биткоин ефириум тезер. Реферальная программа для получения дополнительной прибыли. В чате очень дружная команда. Я сделалиуде более 120 операций по покупке продаже. Советую ,)

  • 20.02.22 09:02 Крестный Отец

    БитПапа классный обменник , на которой покупаю и продаю уже год. Радует интерфейс на русском языке и уровень безопаности, так как биржа имеет лицензии от регуляторов. Можно пополнять счет прямо с банковской карты, что тоже есть не везде.

  • 18.03.22 13:41 cross chain

    The future is cross-chain and you can do that now a token bridge. A cross-chain bridge let's you launch your token on multiple blockchains and allow users send your tokens between chains. Launch your token on any EVM blockchain with our cross-chain bridge.

  • 18.03.22 13:41 cross chain

    The future is cross-chain and you can do that now a token bridge. A cross-chain bridge let's you launch your token on multiple blockchains and allow users send your tokens between chains. Launch your token on any EVM blockchain with our cross-chain bridge.<a href="https://www.blockchainx.tech/bridge-smart-contract-development">Build a cross chain bridge</a>

To join the Chat, you need a free pro-blockchain.com account. Enter Registration